Nr zadania |
Link |
Raport |
1 |
 |
Żuraw samochodowy utracił stateczność podczas wyładunku
stalowego injektora dla zakładu chemicznego. Masa injektora = 38 t. Nie ma zagrożenia
skażeniem. Kierowca-operator został przewieziony do IP szpitala miejskiego. |
2 |
|
Wskutek gwałtownego przyboru wody zastała zalana bocznica kolejowa. Około 100
kontenerów ISO, niewłaściwie zamocowanych do wagonów, oddzieliło się od wagonów i znajduje się
w wodzie. Oszacowano, że ponad 35 kontenerów stwarza zagrożenie skażeniem chemicznym - głównie
paliwem i smarami, 6 kontenerów zawiera zbiorniki ciśnieniowe. Głębokość wody wynosi ok. 1,1m i
nie ulega zamianie. Wstępna ekspertyza stanu torów wykazała, że w strefie bocznicy zalanetory
są przejezdne. Tory prowadzące do bocznicy od strony wschodniej są zniszczone. |
3 |
 |
Odebrano sygnał SOS od trawlera F/V Xyzzzzzzz o godz. 9:22. Na pokadzie 15
członków załogi. Dwie tratwy ratownicze na pokadzie. Pozycja aaN bbE. Odbiór sygnałów SOS ustał
o godz. 10:01. W rejonie znajdują się dwa inne trawlery. Jeden z nich nawiązał kontakt wzrokowy
z F/V Xyzzzzzzz. |
4 |
 |
Jednostka specjalizowana M/V Zhen Hua 10 z sześcioma suwnicami STS na pokładzie
podczas cumowania do Nabrzeża Y spowodowała katastrofę. Wskutek kolizji transportowanej suwnicy
z suwnicą na nabrzeżu całkowitemu zniszczeniu uległy trzy suwnice na nabrzeżu. Na podstawie
ewidencji pojazdów obcych, znajdujących się na terenie terminalu, sprawdzenia osobowego
pracowników terminalu oraz stanu pojazdów własnych, prawopodobnie nie ma osób poszkodowanych.
Zniszczeniu ulego 48 kontenerów - według listów przewozowych nie ma zagrożenia skażeniem.
Terminal nalega na jak naszybsze udostępnienie nabrzeża do eksploatacji. |
5 |
 |
Dwie lokomotywy spalinowe w układzie tandem oraz trzy wagony uległy wykolejeniu na
torze biegnącym wzdłuż Łaj w odległości 5,4km od stacji Kaj. Pierwsza lokomotywa w tandemie
znajduje się częściowo w wodzie. Stwierdzono wyciek oleju napędowego z pierwszej lokomotywy.
Załogi lokomotyw są bezpieczne. Ładunek w wagonach nie zagraża bezpieczeństwu. Wysokość skarpy
w miejscu zdarzenia wynosi 6-8 m; skarpa i dno kamieniste. |
6 |
 |
Podczas przejazdu pociągu drogowego z generatorem o masie 560t na przyczepie, piąte
przęsło mostu zawalio się. Kierowca zginął na miejscu, pomocnik w stanie ciężkim został
odtrasportowany do IZ pobliskiego szpitala. Wysokość jezdni nad lustrem wody - ok. 15m.
Głębokość wody ok. 1,5m. Dno muliste.Brzegi nieutwardzone, kąt skłonu skarpy ok. 30deg,
wysokość skarpy ok. 26m. |
7 |
 |
Wyładunek transformatora o masie 623t, znajdującego się na specjalnym pojeździe
transportowym, z barki na umocnione miejscowo nabrzeże lokalnego promu rzecznego zakończył się
zsunięciem pojazdu z transformatorem do wody. Nie stwierdzono wycieku paliwa, ani oleju
hydraulicznego z zbiorników pojazdu. Transformator transportowany był bez oleju. Gębokość wody
w miejscu zdarzenia wynosi ok. 1.1m, dno rzeki pokryte warstwą mułu o miąższości ok. 0.5m. Nurt
wody spokojny. Drogi utwardzone w odległości ok. 25m po obydwu stronach przeprawy promowej.
|
8 |
 |
Urządzenie o masie 48t spadło z naczepy na przeciwlegly pas ruchu na 68 km od Xxxx
(na krzywiźnie drogi). Nikt nie został poszkodowany, nie ma zagrożenia skażeniem, jeden pas
drogi w kierunku Zzzz jest zablokowany, dwa pasy w kierunku Xxxx są nieprzejezdne. |
9 |
 |
Kontenerowa suwnica nabrzeżowa uległa katastrofie podczas operacji przeładunkowych.
Wysięgnik suwnicy spadł na przycumowany statek, raniąc dwóch pracowników oraz uszkadzając
kontenery na statku, w tym - dwa kontenery zbiornikowe z ładunkiem LPG. Pracownicy
zabezpieczeni. Kontenery zbiornikowe szczelne. |
10 |
 |
Kontenerowiec zgłosił uszkodzenia kontenerów na pokładzie głównym oraz mocowania
kontenerów na rufowej części pokładu. Zniszczeniu uległy wszystkie lewostronne (po stronie
lewej burty) złącza kontenerów w pokrywami we wszystkich 10 rzędach. Kontenery wszystkich
warstw ponad pokładem głównym uległy pochyleniu na prawą burtę. Kontenery górnej warstwy
wystają na ok. 5,5m poza prawą burtę. Widoczne są zniszczone połączenia pomiędzy kontenerami
także ośmiu rzędów w warstwach pośrednich. Stan pozostałych połączeń kontenerów jest niemożliwy
do zbadania. Stwierdzono częściowe zgniecenie dwunastu kontenerów.Kontenery nie zawierają
ładunku niebezpiecznego. |
11 |
 |
Masowiec transportujący m.in. 45' puste kontenery w dwóch warstwach na pokładzie
głównym zgłosił poważne uszkodzenia kontenerów. Kontenery zostały zamocowane łańcuchami i
linami do pokładu podczas sztauowania. Większość kontenerów w strefie śródokręcia została
uszkodzona, co najmniej 14 kontenerów w stopniu wykluczającym naprawę. Stan zamocowania
kontenerów jest zły. Uszkodzenia kontenerów uniemożliwiają ich odpowiednie zamocowanie. Dwa
kontenery zostały przesunięte całkowicie poza lewą burtę i podtrzymywane są łańcuchami
sztauerskimi. Dwa kontenery przytrzymywane tymi samymi łańcuchami leżą na poręczy burtowej.
Sześć całkowicie zniszczonych kontenerów wisi na łańcuchach za lewą burtą. |
12 |
 |
Kontenerowiec zgłosił pożar kontenerów na pokadzie w rufowej części statku. Podjęta
akcja gaśnicza nie przyniosi pozytywnego skutku. Zaloga opuścia statek w szalupach i zostala
podjęta przez M/S Zet. Pomiar temperatury płonących kontenerów przekroczyła 850 st. C. |
13 |
 |
Boeing 747-300 z 128 osobami na pokładzie zgosił awarię systemów hydraulicznych.
Samolot pozostaje sterowny. Spodziewane trudności z hamowaniem. Planowe lądowanie za 23
minuty. |
14 |
 |
Kontener 40' przygniótł ciągnik siodłowy. Masa kontenera = 19t. Poszkodowany
kierowca w przygniecionej kabinie - przytomny, obrażenia głowy, mowa niewyraźna, zgłasza brak
czucia poniżej klatki piersiowej. Drzwi kabiny zakleszczone. |
15 |
 |
Suwnica RTG utraciła stateczność podczas załadunku kontenera 40' na naczepę
ciągnika siodłowego w LCT wskutek miejscowego zapadnięcia się nawierzchni pod lewym przednim
kołem RTG. Cały lewy zestaw jezdny znajduje się poniżej nawierzchni. Kontener o masie
deklarowanej 21t osiadł na lewej krawędzi naczepy. Górna krawędź kontenera oparta jest o lewą
przednią nogę RTG, lewy przedni koniec dźwigara RTG leży na kabinie operatora, która spadła na
kontener na naczepie. Na tej części dźwigara spoczywa wózek RTG. Prawa połowa przedniego
dźwigara jest oparta na kontenerach trzeciej warstwy, składowanych na polu nr 28. Nieprzytomny
operator RTG pozostaje zakleszczony w kabinie. Widoczna głowa, kończyny górne oraz górna część
klatki piersiowej. Stwierdzono niewielkie krwawienie nad lewą skronią oraz złamane prawe
przedramię. Podejrzenie złamania prawego obojczyka. Wyciek lokalny oleju hydraulicznego.
Połączenie ramy fundamentowej bloku agregatu spalinowo-hydraulicznego zniszczone w znacznym
stopniu. Wycieku z agregatu nie stwierdzono. |
16 |
 |
Barka motorowa o dwt 720t (dlugość 68m, szerokość 7.2m) z 58 kontenerami 1A i 1C
osiadła na płyciźnie ok. 800 m od kamienistej plaży w rejonie Wow. Przechył jednostki oceniono
na 7deg. Głębokość akwenu w miejscu zdarzenia wynosi ok. 3m. Dno kamieniste, stabilne. Załoga
bezpieczna. Skażenia nie stwierdzono. |
17 |
 |
Pożar na pokładzie M/V Aaaaab z 620 kontenerami, pozycja aaN bbE. Zgłoszenie
zdarzenia nastąpiło o godz. 19:18. 24 czlonków załogi na pokładzie próbuje bezskutecznie
ograniczyć rozprzestrzenianie się ognia. Trzy kontenery z ładunkiem materiałów
pirotechnicznych, pięć kontenerów z ładunkiem LPG, 21 kontenerów z ładunkiem tetrachlorometanu
za śródokręciem. |
18 |
 |
Podczas wyładunku kolumny rektyfikacyjnej o masie 640t z pokładu M/V Motyl za
pomocą dwóch żurawi pokładowych typu derrick zerwane zostało zawiesie podtrzymujące głowicę
kolumny. Głowica spadła na nabrzeże, stopa pozostaje podwieszona na linach. W nieznacznym
stopniu została uszkodzona głowica kolumny, płaszcz kolumny oraz krawędź pokładu. Poszkodowani
członkowie załogi zostali odwiezieni do szpitala. |