Stanowisko laboratoryjne z silnikiem elektrycznym do napędu roweru


W laboratorium Katedry Automatyki Napędu Elektrycznego Politechniki Gdańskiej znajduje się stanowisko do badań napędu elektrycznego roweru. Stanowisko składa się z silnika elektrycznego oraz prądnicy prądu stałego połączonej z silnikiem za pomocą przekładni pasowej. Silnik rowerowy zasilany jest z fabrycznego przekształtnika produkcji włoskiej lub z przekształtnika zbudowanego w laboratorium.

Zdjęcie stanowiska
Zbliżenie silnika roweru
Instrukcja laboratoryjna

Opis silnika rowerowego
Silnik do napędu roweru jest silnikiem bezszczotkowym pradu stałego o mocy 250W, przystosowany do współpracy z przekształnikiem zasilanym z baterii akumulatorów 36V. Silnik ma 6 par biegunów. Silnik ten, produkcji włoskiej, oryginalnie miał przyklejone magnesy do korpusu wirnika za pomocą nieodpowiedniego kleju. Magnesy po nagrzaniu się silnika odklejały się i blokowały ruch. Kilkakrotnie silnik był więc rozbierany i kolejne magnesy przyklejane były za pomocą kleju dwuskładnikowego typu Epidian. Odklejanie magnesów w trakcie pracy spowofdowało, że krawędzie niektóych magnesów nieco się ukruszyły.

Zdjęcie rozebranego silnika rowerowego:

Foto1 | Foto2 | Foto3 | Foto4 | Foto5 | Foto6 | Foto7


Z powrotem